مقالات آرشیو خبر ها
گل بزن کلودیو ، گل بزن!

گل بزن کلودیو ، گل بزن!

ستاره ی یوونتوس علی رغم پست جدیدش می درخشد، با اینکه مارکیزیو به عنوان هافبک باکس تو باکس به شهرت رسید، اما در نقشی که زمانی بر عهده ی آندره آ پیرلو بود هم می درخشد.

 

آنالیز میرکو گراتزیانو، از گاتزتا دلااسپورت

 

اگرچه نقش او در خط هافبک این فصل عوض شده است، کلودیو مارکیزیو همچنان یک عضو کلیدی در نقشه های ماسیمیلیانو آلگری مربی یوونتوس است. از وقتی که در تابستان 2015 آندره آ‌ پیرلو سری آ‌ را به مقصد آمریکا ترک کرد، کلودیو مجبور شد که نقشی که بعد از رفتن هم تیمی سابقش خالی شده بود را پر کند و به عنوان بازی ساز در برابر مدافعان نقش ایفا کند. اگر چه او نعمت خدادادی پاس و یا دید گسترده ی پیرلو را ندارد، این بازیکن 30 ساله با استحکام و بازده بیشتری در آن پست بازی می کند. بعد از اینکه در ابتدای بازی در ابتدای فصل به خاطر مصدومیت به مشکل خورد، بخشی بنیادی از تیمش بوده است و بدون هیچ شکی یوونتوس با حضور او تیم قوی تری است.

 

در 30 بازی که مارکیزیو در تمام رقابت ها بازی کرده، یوونتوس تنها 10 گل خورده و 23 برد، 6 تساوی و 1 شکست ثبت کرده است، که آن هم برابر سویا در لیگ قهرمانان بوده است.

 

غول های آلمانی مونیخ و چند تا تیم لیگ برتری طبق گزارش ها علاقه دارند که مارکیزیو را برای جدایی اش از تورین اغوا کنند، اما او می خواهد به قراردادش احترام بگذارد و حداقل تا پایان سال 2020 در یوونتوس بماند، او آرزو دارد به عنوان جانشین بوفون، بازوبند کاپیتانی یوونتوس را بر بازو ببندد. در ― تقریبا ― تمام طول دوران حرفه ایش، او هافبک باکس تو باکس بوده و در آن پست یکی از بهترین های جهان بوده است. او اگرچه یک گلزن تمام عیار نبود، اما با تغییر پستش، حتی 1 بار هم در این فصل موفق به گلزنی نشده است.

 

مارکیزیو قبلا تنها در 2 فصل موفق به گلزنی نشده بود، یکی در فصل اول حضورش در تیم اصلی یوونتوس در سری ب، و دگیری در فصلی که به شکل قرضی در امپولی بازی می کرد، از آن زمان به بعد گلزنی را به بازیش اضافه کرد و در بهترین فصلش در 2011‐2012 توانست 10 گل در تمام رقابت ها بزند.

 

امشب یوونتوس به دیدار میلانی می رود، جایی که مارکیزیو آخرین برای در پیراهن یوونتوس موفق به گلزنی برابر اینتر شده بود، آن بازی را یووه 2‐1 برد. روسونری برای این هافبک مرکزی یاداور خاطرات خوشایندی است، چرا که او در پیروزی 2‐0 یووه برابر میلان در اکتیر 2011، دابل کرد. گلزنی تمرکز اصلی در سبک بازی مارکیزیو نیست، اما اگر بتواند در سن سیرو گلزنی کند، اهمیتش در تیم راه راه پوش تورینی را بیش از پیش پررنگ خواهد کرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: